Γιατί είναι άντρας…! δεν χτυπάει μια γυναίκα. Γιατί είναι άντρας, τη ρωτάει αν θέλει η ίδια να την χαϊδέψει ή να τη φιλήσει.
26 Ιανουαρίου 2020
Το σημαντικό, δεν είναι να προχωράς, το σημαντικό είναι, ενώ προχωράς, να ξέρεις πού και πώς θα κάνεις τις στάσεις σου, να είσαι σε διαρκή πορεία από την άγνοια προς τη γνώση, αλλά να μη φιλοδοξείς να βολευτείς με τη γνώση, να μην ισχυριστείς ποτέ ότι μπορείς να την κατακτήσεις ή ότι την κατέκτησες, το σκέφτηκες ποτέ ότι το τέρμα και το αδιέξοδο σχεδόν ταυτίζονται; ότι η απόλυτη γνώση συνορεύει με την απόλυτη άγνοια;
27 Ιανουαρίου 2020

Να είσαι, όχι να κάνεις ούτε να επιδιώκεις. Να είσαι ύπαρξη, όχι προσδοκία. Να είσαι αγάπη

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε έναν σπουδαστή και ένα μαθητή;
Ο σπουδαστής θέλει να γνωρίσει περισσότερα, να αρπάξει περισσότερα. Ο σπουδαστής διψάει για το δέντρο της Γνώσης. Ο σπουδαστής θέλει να φάει όσα περισσότερα είναι δυνατόν. Ο σπουδαστής κινείται από τον εγωισμό του. Είναι περίεργος, ερευνά, μα δεν είναι έτοιμος να μεταμορφωθεί.
Ο μαθητής είναι διαφορετικό φαινόμενο.
Ο μαθητής δεν διψάει για γνώση. Θέλει να δει, όχι να γνωρίσει. Θέλει να έχει περισσότερη ύπαρξη. Η κατεύθυνσή του είναι ολότελα διαφορετική. Για να έχει περισσότερη ύπαρξη, πρέπει να πετάξει όλη τη γνώση του. Και είναι έτοιμος. Είναι έτοιμος να θυσιάσει τα πάντα. Ο μαθητής δεν συσσωρεύει. Και φυσικά, αν συσσωρεύεις, τότε συσσωρεύεις μέσα στη μνήμη. Η μνήμη εξακολουθεί να μεγαλώνει μέσα στο νου του σπουδαστή, όχι στη συνειδητότητά του. Στο μαθητή, η μνήμη σιγά – σιγά αρχίζει να εξαφανίζεται. Δεν κουβαλάει άλλο πια το βάρος του παρελθόντος. Γνωρίζει μόνο τα πολύ επουσιώδη. Η γνώση του είναι χρηστική. Η συνειδητότητά του όμως αρχίζει να μεγαλώνει. Όλη του η ενέργεια μετακινείται από τη μνήμη προς τη συνειδητότητα.
Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στον σπουδαστή και τον μαθητή. Ο σπουδαστής θέλει να γνωρίσει σχετικά με. Όλη του η προσπάθεια είναι το πως να σκέφτεται καλύτερα. Ο μαθητής θέλει να είναι. Όλη του η προσπάθεια είναι το πως να είναι, το πως θα επιστρέψει στο σπίτι, πως να κοιτάξει και πάλι μ’ εκείνα τα μάτια της παιδικής του ηλικίας, το πως να ξαναγεννηθεί.
Ο σπουδαστής είναι έτοιμος να πληρώσει με κέρματα. Ο μαθητής είναι έτοιμος να πληρώσει με τη ζωή του.
Ο σπουδαστής είναι εκείνος που θέλει να γνωρίσει περισσότερα. Ο μαθητής είναι εκείνος που θέλει να είναι περισσότερα, εκείνος που θέλει να ελευθερωθεί από όλους τους περιορισμούς, εκείνος που δεν θέλει πια να εμπεριέχεται σε κανενός είδους σκλαβιά, εκείνος που δεν θέλει πια κανενός είδους σκλαβιά, εκείνος που είναι ελεύθερος, εντελώς ελεύθερος. “Επιθυμία να είναι χωρίς επιθυμία”, επιθυμία να είναι τόσο απόλυτα ελεύθερος, που να μην απομένει ούτε καν αυτή η επιθυμία.
Osho, Ζεν το μονοπάτι του παράδοξου, Ρέμπελ