Πως να μιλάτε στα παιδιά για τη διατροφή
4 Φεβρουαρίου 2020Ανταπόκριση στην επικοινωνία
7 Φεβρουαρίου 2020
Ό,τι πω σε μια στιγμή μπορεί ν’ απέχει πολύ από αυτό που πιστεύω ή αισθάνομαι. Αν σκέφτομαι πως ένας μόνο τρόπος υπάρχει για να ξεφύγω από το δίλημμά μου, να ταιριάξω μαζί σου – ώστε να με βρεις αξιαγάπητη, αποδεκτή κλ.π -, θα πω ό,τι μου φαίνεται πιο κατάλληλο. Δεν έχει σημασία αν είναι αλήθεια. Το σπουδαιότερο είναι η επιβίωσή μου και αυτήν την άφησα στα χέρια σου. Όταν το κάνω αυτό, παραδίνω τη δύναμή μου.
Ας υποθέσουμε το αντίθετο, πως κρατάω στα χέρια μου την επιβίωση και τη δύναμή μου. Τότε μπορώ να πω ξεκάθαρα τι αισθάνομαι και τι σκέφτομαι. Μπορεί να πονέσω στην αρχή που δείχνω τις αδυναμίες μου και αναλαμβάνω τους σχετικούς κινδύνους αλλά αποφεύγω το μεγαλύτερο πόνο που δημιουργεί ένας σωματικός, συναισθηματικός, διανοητικός, κοινωνικός και πνευματικός τραυματισμός.
Είναι σπουδαίο να αντιληφθείς ότι κάθε φορά που μιλάς μιλάνε όλα σου. Όποτε ξεστομίζεις κάποια λόγια, το πρόσωπό σου, η φωνή σου, το σώμα σου, η αναπνοή σου και οι μυς σου, όλα μιλάνε.
Διαφορετικά η επικοινωνία σου χαρακτηρίζεται από διπλά μηνύματα νομίζοντας πως:
1. Έχω λίγη αυτοεκτίμηση και πιστεύω πως είμαι κακός, γιατί έτσι αισθάνομαι.
2. Τρέμω μην πληγώσω τα συναισθήματα των άλλων
3. Ανησυχώ για τυχόν αντίποινα από τους άλλους
4. Φοβάμαι μήπως διακόψουμε τη σχέση μας
5. Δεν θέλω να επιβάλω τη γνώμη μου
6. Δεν έχω αυτοπεποίθηση για τίποτε, παρά μόνο για τον εαυτό μου και δεν δίνω σημασία στο άλλο πρόσωπο ούτε στην αλληλεπίδραση.
Βιρτζίνια Σατίρ, Πλάθοντας ανθρώπους, Κέδρος