Ο καλύτερος τρόπος να συμβουλεύσουμε τα παιδιά μας είναι να ανακαλύψουμε τι θέλουν, ώστε να τα παροτρύνουμε να το πραγματοποιήσουν
21 Μαΐου 2020
Αγκινάρες και γαϊδουράγκαθα
25 Μαΐου 2020

Η επιθυμία των παιδιών για τη δημιουργικότητά τους έχει αγάπη, υπευθυνότητα, νόμο, ελευθερία, σεβασμό, δέσμευση, εκτίμηση

Έχω ανακαλύψει ότι ο καλύτερος τρόπος για να συμβουλεύσεις τα παιδιά σου είναι να ανακαλύψεις τι θέλουν, ώστε να τα παροτρύνεις να το πραγματοποιήσουν. 

Harry Truman

Ο καλύτερος τρόπος για να συμβουλεύσεις τα παιδιά σου είναι να τα υποστηρίξεις στη δική τους επιθυμία. Να εμβαθύνεις στην ψυχή τους ώστε να καταλάβεις ποια είναι η δική τους επιθυμία. Να τη διαχωρίσεις από την ανάγκη να προσαρμοστούν σε ένα ρόλο όπου φαντασιώνονται ότι θα είναι αποδεκτοί με αυτόν όπως και από την προσδοκία να κάνουν ό,τι κάνουν για να ευχαριστήσουν εσένα.

Πως θα καταλάβεις αν είναι πραγματικά η δική τους επιθυμία αυτό που λένε πως θέλουν;

Όταν επιθυμούν πραγματικά κάτι, νιώθουν δημιουργικοί. Αγαπάνε το έργο, την δραστηριότητά τους και αγαπάνε και τον εαυτό τους όταν το κάνουν. Νιώθουν ένα με τον εαυτό τους όπως και ένα με τους άλλους όσο δημιουργούν. Σέβονται τον εαυτό τους, το έργο τους, τους άλλους ανθρώπους με τους οποίους το μοιράζονται. Αισθάνονται ελεύθεροι στη δημιουργικότητά τους, ελεύθεροι να δημιουργήσουν, ελεύθεροι να κάνουν ό,τι άλλο θελήσουν. Η επιθυμία έχει Νόμο, κάτι που σημαίνει πως δεσμεύονται με υπευθυνότητα και όρια μαζί του. Βάζουν ένα μεγάλο στόχο και μικρούς που ταιριάζουν με τον πρωταρχικό τους στόχο. Βάζουν προτεραιότητες, δεσμεύονται με αυτές. Έχουν οι ίδιοι ταυτότητα, έχει συγκεκριμένη ταυτότητα το έργο τους. Κάνουν ό,τι κάνουν με επιμέλεια και αυτό τους δίνει χαρά.

Όταν δεσμεύονται με την επιθυμία τους και την υλοποιούν, έχουν ιδανικά, αξίες που τους κάνουν να αισθάνονται καλά με τον εαυτό τους και στις σχέσεις τους με τους άλλους. Προσγειώνονται στην πραγματικότητα που ζουν, δημιουργούν σε αυτήν. Έχουν πραγματική εικόνα για τον εαυτό τους, όπως και για την ευθύνη τους προς τον εαυτό τους και προς το έργο τους. Νιώθουν υπεύθυνοι μαζί του, αισθάνονται όμως παράλληλα υπεύθυνοι στα συναισθήματα και στις σκέψεις τους σε κάθε συγκυρία που συμβαίνει είτε θετική είναι αυτή είτε αρνητική. Είναι σταθεροί στους στόχους τους αλλά και ευέλικτοι ταυτόχρονα κάθε φορά που χρειάζεται.

Η επιθυμία των παιδιών για τη δημιουργικότητά τους έχει αγάπη, υπευθυνότητα, νόμο, ελευθερία, σεβασμό, δέσμευση, εκτίμηση.

Αγγελική Μπολουδάκη – Ειδικός Ψυχικής Υγείας