…όπως και για τις ηθικές αξίες, για να μεταλαμπαδευτεί στο παιδί η κουλτούρα χρειάζεται να είναι έτοιμο να τα την δεχτεί. Δώστε σε ένα παιδί από την πρώτη στιγμή Mozart, Haydn και Scarlatti. Το αποτέλεσμα θα είναι ίσως ένα πρόωρο καλό γούστο, που μπορεί να επιδειχθεί στις κοινωνικές συναναστροφές. Όμως το παιδί θα πρέπει να ξεκινήσει με θορύβους από το φύσημα του χαρτιού τουαλέτας πάνω σε μια τσατσάρα, κι αυτοί να κλιμακωθούν σε χτυπήματα πάνω σε μια κατσαρόλα και σε φύσημα μιας παλιάς σάλπιγγας. Η απόσταση από το ουρλιαχτό και τους συνηθισμένους θορύβους μέχρι το Voi che Sapete είναι τεράστια, και η εκτίμηση του θαυμαστού θα πρέπει να είναι προσωπική επίτευξη και όχι ένα εμφύτευμα. Ακόμα όμως κι έτσι, κανένα παιδί δε μπορεί να γράψει ή να εκτελέσει το δικό του Mozart. Πρέπει να βοηθηθεί να τον ανακαλύψει μαζί με άλλους θησαυρούς.
D. W. Winnicott, Διαδικασίες ωρίμανσης και διευκολυντικό περιβάλλον, Ελληνικά Γράμματα